Operator Muzeum Fabryki od 2007 roku
Muzeum Fabryki to najdłużej prowadzony przez nas projekt społecznej odpowiedzialności biznesu. W ramach tego przedsięwzięcia promujemy dzieje Poltexu
i Manufaktury, wspierając wizerunek centrum jako marki dbającej o ponadczasowe wartości.
Rok po otwarciu wystawy, w 2008 roku, Manufaktura otrzymała prestiżową nagrodę Maxi Award za działania Muzeum na rzecz lokalnej społeczności. Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (ICSC) doceniła program, który wprowadziliśmy jako operator wystawy.
Do dziś zajmujemy się udostępnianiem i bieżącym utrzymaniem ekspozycji, animowaniem życia kulturalnego, edukacją, a także komunikacją marketingową online. Ta ostatnia stała się szczególnie ważna w czasie pandemii.
Content marketing dla Muzeum
W zakresie marketingu do naszych zadań należy przede wszystkim tworzenie multimedialnych treści popularyzujących różne wątki przedstawione na ekspozycji muzealnej. Ponadto aktywnie działamy na muzealnych kanałach social media: Facebooku, You Tubie, Instagramie. Na bieżąco aktualizujemy też serwis muzeumfabryki.com.pl.
Jak przenosimy aktywności Muzeum do sieci – przeczytasz TUTAJ.
Historia miejsca
Wystawa upowszechnia historię łódzkiej Manufaktury jako jednego z największych
i najbardziej rozpoznawalnych zabytków Łodzi. A nasi przewodnicy świetnie przybliżają gościom barwne dzieje dawnego przedsiębiorstwa włókienniczego.
W związku z wystawą integrujemy byłych pracowników Poltexu – ostatniego producenta tkanin w historii fabrycznego kompleksu. Od niedawna współpracujemy w tym zakresie
z utworzonym przez byłe włókniarki i włókniarzy stowarzyszeniem „Ludzie Fabryki”.
Życie kulturalne
Dodatkowo, sami realizujemy na rzecz Muzeum wiele wydarzeń artystycznych
i edukacyjnych. Stworzyliśmy kilkadziesiąt wystaw czasowych, część z nich
– wspólnie z zaprzyjaźnionymi organizacjami pozarządowymi, uczelniami i szkołami. Organizujemy też prelekcje, dyskusje, warsztaty, spacery krajoznawcze.
Muzeum Fabryki oferuje wynajem wnętrz, muzealny pokój zagadek, zajęcia dla dzieci
i młodzieży, a ponadto prowadzi sprzedaż książek, pamiątek i gadżetów związanych
z Łodzią oraz jej historią.
W efekcie wystawa historyczna Manufaktury cieszy się sympatią nie tylko mieszkańców miasta, ale i przyjeżdżających do Łodzi turystów.