Wiosenny cykl krótkich filmów rozpoczął proces nagrywania opowieści przewodnickich
i wydarzeń, które musiały odbyć się bez fizycznego udziału publiczności.
Od wybuchu pandemii przenosimy oprowadzanie po muzealnych wystawach
do Internetu. Nasz cykl rozpoczął się relacją z wernisażu wystawy plakatów słynnego artysty- grafika Michała Batorego. Wystawę zorganizowało stowarzyszenie Alliance Francaise w Łodzi, a Muzeum było partnerem tego przedsięwzięcia. Następnie zrealizowaliśmy serię dziewięciu krótkich filmów przedstawiających poszczególne działy wystawy stałej. Wiosenny cykl video, nazwany „Tajemnice Muzeum Fabryki”, rozpoczął proces rejestrowania opowieści przewodnickich i wydarzeń, które musiały odbyć się online, bez fizycznego udziału publiczności.
Obecnie miejscem publikacji wszystkich materiałów są profile Muzeum Fabryki w social mediach: kanał w serwisie YouTube, fanpage na Facebooku i Spotify dla podcastów. Tajemnice Muzeum online występują nie tylko jako filmy, ale również jako słuchowiska.
Realizacja multimediów dla muzeum ma znacznie dłuższą historię.
Już w 2010 roku opracowaliśmy wspólnie z Yoicik Group pierwszą witrynę z nowoczesną wizualizacją zabytków Manufaktury: Wirtualną Fabrykę. Do 2018 roku serwis był dostępny pod adresem wirtualnafabryka.com.
W tamtym czasie trójwymiarowa prezentacja kompleksu w technologii Flash budziła zachwyt. Dzięki swojej innowacyjności projekt otrzymał wówczas nominację do finału konkursu „Łódź Proponuje”.
Kilka lat później wyprodukowaliśmy dla Muzeum profesjonalny spot reklamowy
z pomocą studia Exit Films. Malownicze video z użyciem drona ukazuje nie tylko wnętrza wystawy, ale i monumentalny charakter całej zabytkowej Manufaktury. Do dziś można go z łatwością znaleźć na stronie muzealnej.
Dziś materiały wideo powstają powstają częściej i szybciej, z myślą o utrzymaniu stałego kontaktu z osobami zainteresowanymi wizytą po kwarantannie. Odbiorcy dowiadują się, że Muzeum nadal funkcjonuje, chociaż zamknięte dla publiczności. Równie istotnym celem cyklu „Tajemnice Muzeum online”, jak i pozostałych materiałów video,
jest przyciągnięcie nowych odbiorców. Tylko dzięki wizytom gości, którzy jeszcze
nie odwiedzali wystawy, Muzeum ma szansę na odtworzenie ruchu turystycznego
sprzed pandemii.