Tajemnice Muzeum online

Wiosenny cykl krótkich filmów rozpoczął proces nagrywania opowieści przewodnickich
i wydarzeń, które musiały odbyć się bez fizycznego udziału publiczności.

Cykl video i podcastów na muzealne social media - realizacja od 2020

Od wybuchu pandemii przenosimy oprowadzanie po muzealnych wystawach
do Internetu. Nasz cykl rozpoczął się relacją z wernisażu wystawy plakatów słynnego artysty- grafika Michała Batorego. Wystawę zorganizowało stowarzyszenie Alliance Francaise w Łodzi, a Muzeum było partnerem tego przedsięwzięcia. Następnie zrealizowaliśmy serię dziewięciu krótkich filmów przedstawiających poszczególne działy wystawy stałej. Wiosenny cykl video, nazwany „Tajemnice Muzeum Fabryki”, rozpoczął proces rejestrowania opowieści przewodnickich i wydarzeń, które musiały odbyć się online, bez fizycznego udziału publiczności.

Obecnie miejscem publikacji wszystkich materiałów są profile Muzeum Fabryki w social mediach: kanał w serwisie YouTube, fanpage na Facebooku i Spotify dla podcastów. Tajemnice Muzeum online występują nie tylko jako filmy, ale również jako słuchowiska.

Historia wirtualnej fabryki

Realizacja multimediów dla muzeum ma znacznie dłuższą historię.
Już w 2010 roku opracowaliśmy wspólnie z Yoicik Group pierwszą witrynę z nowoczesną wizualizacją zabytków Manufaktury: Wirtualną Fabrykę. Do 2018 roku serwis był dostępny pod adresem wirtualnafabryka.com.
W tamtym czasie trójwymiarowa prezentacja kompleksu w technologii Flash budziła zachwyt. Dzięki swojej innowacyjności projekt otrzymał wówczas nominację do finału konkursu „Łódź Proponuje”.

Kilka lat później wyprodukowaliśmy dla Muzeum profesjonalny spot reklamowy
z pomocą studia Exit Films. Malownicze video z użyciem drona ukazuje nie tylko wnętrza wystawy, ale i monumentalny charakter całej zabytkowej Manufaktury. Do dziś można go z łatwością znaleźć na stronie muzealnej.

Kultura dostępna online

Dziś materiały wideo powstają powstają częściej i szybciej, z myślą o utrzymaniu stałego kontaktu z osobami zainteresowanymi wizytą po kwarantannie. Odbiorcy dowiadują się, że Muzeum nadal funkcjonuje, chociaż zamknięte dla publiczności.  Równie istotnym celem cyklu „Tajemnice Muzeum online”, jak i pozostałych materiałów video,
jest przyciągnięcie nowych odbiorców. Tylko dzięki wizytom gości, którzy jeszcze
nie odwiedzali wystawy, Muzeum ma szansę na odtworzenie ruchu turystycznego
sprzed pandemii.

Napisz do nas

    Grupa Fabricum
    ul. Drewnowska 58
    91-002 Łódź

    Privacy Preference Center